Parajumpers Vinterjakke n

If you cant post anywhere else, you can post here.

Moderators: lugnutz, SHAQ

Parajumpers Vinterjakke n

Postby sdfg7jkg » Mon Nov 11, 2013 1:35 am

Mange stiller seg sp?rsm?let om hva som er et idrettstalent. I de siste ?rene har jeg m?tt mange ivrige trenere, ledere og foreldre som mener de har noen supertalentfulle 11–12-?ringer som de mener vil n? langt som idrettsut?vere. Da blir jeg litt redd.
Et barnetalent beh?ver ikke ? bli en god junior- eller seniorut?ver. Skal man bli en god seniorut?ver, s? trengs det mange forskjellige talenter – ikke bare naturtalentet. Mange av Norges beste ut?vere har v?rt gode barnestjerner, men vi har ogs? mange topput?vere som har jobbet seg jevnt og trutt opp til den ytterste verdensklasse.
Les mer p?
En Marit Bj?rgen, Petter Northug,Parajumpers Vinterjakke, Oddvar Br?, Kjetil André Aamodt eller Ingrid Kristiansen blir ikke f?dt hver dag. Noen er helt spesielle n?r det gjelder fysiske og psykiske egenskaper, de er rett og slett supergode i idrett n?r de starter ? konkurrere i ung alder, og de greier ? holde koken p? topp ogs? n?r de blir seniorer. De blir kalt barnestjerner, men er det nok ? v?re barnestjerne?
Hvor mange av barnestjernene vi har i Norge, blir gode i seniorklassen? Veldig mange av barnestjernene slukner, og hvorfor gj?r de det? Kanskje de mangler et annet viktig talent, som ? t?le trening eller ? m?te motgang. Begrepet talent kan defineres forskjellig. Ofte blir idrettsut?vere grovsortert i to grupper:
1. Talentene (naturtalentene)
2. Treningsproduktene
Selv var jeg en typisk barnestjerne som hevdet meg godt i barne- og ungdoms?rene, men det er ikke nok. Jeg vant stort sett alt jeg deltok i da jeg var mellom 12 og 16 ?r. Det ble rett og slett en vane for meg ? vinne. Jeg husker godt f?rste gang jeg ble sl?tt i et skirenn (det var ikke hvem som helst som slo meg,Pris Canada Goose, men Berit Kvello, senere Aunli).
Jeg var veldig skuffet, men jeg tok det med fatning. Jeg bestemte meg med en gang for at dette ikke skulle gjenta seg. Det beste var at jeg hadde fornuftige trenere og foreldre rundt meg. Jeg tror det var en av de viktigste ?rsakene til at jeg utviklet meg videre som idrettsut?ver og etter hvert ble den ut?veren jeg ble.
Dette mener jeg er det viktigste n?r det gjelder talent: ? t?le ? tape og ikke minst ? klare ? jobbe videre n?r en blir sl?tt,Canada Goose Solaris. Etter mer enn 30 ?r i toppidretten mener jeg at dette er de to viktigste talentene for en toppidrettsut?ver.
Det snakkes om naturtalent, om dem som hevder seg uten ? trene mye i barne- og ungdoms?rene. Men en slik talentforst?else er for enkel. Det ? ha en kropp som t?ler store doser trening og som greier ? ford?ye den treningen den blir utsatt for, er et meget viktig talent i idrett. Talentbegrepet slik vi bruker det her, favner vidt og rommer de f?lgende tre aspekter:
1. Evnen til ,ϻ�parajumpers? t?le trening
2. Evnen til ? t?le motgang
3. Gleden ved ? trene og konkurrere
Til slutt vil jeg komme med et r?d til alle dere som jobber med barn og ungdom,Canada Goose Snow Mantra. La dem utvikle seg gradvis og ha gleden av idretten sin p? veien opp til ? bli en toppidrettsut?ver,Canadagoose. Det er altfor mange talentfulle ut?vere i dag som brenner ut f?r de n?r seniorklassen,Fake Parajumpers.
Det er synd, for norsk toppidrett trenger disse supertalentene. Her har trenere, ledere og ikke minst foreldre et ansvar.相关的主题文章:

Parkas Parajumpers r som en tr

Canada Goose Kids ddvoll var lett

Parajumpers Harraseeket de r

Canada Goose Expedition Parka Women Onsdag kl. 10
sdfg7jkg
Not Banned Yet

Return to Penalty Box